Dziś podzielę się moim porannym odkryciem śniadaniowym. Coś, kiedyś obiło mi się o uszy na temat amarantusa i jego pozytywnych właściwości odżywczych – bardzo dobrze przyswajalnego białka i wysokiej zawartości żelaza, ale nigdy nie miałam okazji sprawdzić jak smakuje.

Dodatkowe składniki:

jogurt naturalny – odbudowuje florę bakteryjną jelit i ma dobry wpływ na ich perystaltykę,

płatki migdałowe – mogą zapobiec chorobom serca i cukrzycy, regulują metabolizm i zapobiegają gromadzeniu się zbędnej tkanki tłuszczowej,

jagody goji – mają właściwości przeciwnowotworowe, obniżają poziom złego cholesterolu i mają korzystny wpływ na pracę układu krążenia.

Amarantusianka okazała się być idealną propozycją śniadaniową, która smakuje przepysznie. Poniżej prezentuję przepis na 1 porcję, ok. 360 kcal:

  • 30 g amarantusa ekspandowanego
  • brzoskwinia, nektarynka lub inny ulubiony sezonowy owoc
  • 100 g jogurtu naturalnego
  • łyżka płatków migdałowych
  • łyżka jagód goji
  • łyżka syropu klonowego

Do miseczki wsypujecie amarantus. Brzoskwinię kroicie w kostkę i mieszacie. Polewacie jogurtem, posypujecie płatkami migdałowymi i jagodami goji. Całość polewacie syropem klonowym.

Miłego dnia i smacznego śniadanka 🙂